torsdag 25 augusti 2016

100 år sedan sist....

Tiden flyger iväg.
Idag har jag verkligen lust att skriva ett inlägg.

Slutet av våren och hela sommaren har vi haft ett bygg-projekt i köket, och nu äntligen börjar skåpen sättas på plats. Sedan är det i och för sig väldigt mycket kvar som målning, tapetsering, inhandling av vissa specifika saker och el, rör... innan det är klart. Men jag har ett par skåp nu...!

Angående mitt manus så gjordes en grundmiss då jag började rätta på olika ställen i manuset i två olika program som inte är riktigt kompatibla med varandra (alltså inte går att lägga sida vid sida på skärmen...Därför har jag fått vänta på att få hjälp av M med genomläsning av manus på papper, utdraget från word medan jag läser högt från scrivener på datorn. Men nu börjar det i alla fall lösa upp sig.

I övrigt... Jo, för en stund sedan så ville min mac uppdateras och jag brukar akta mig för det, men tryckte på ok den här gången... med påföljd att datorn slocknade efter en liten stund och inte gick att få igång :-0 igen. Helt svart skärm och jag med hjärtat i halsgropen tänker alla de där tankarna om att saker försvinner lätt som en plätt... Ringer datasnillet i familjen som säger att jag ska stänga av helt, vilket inte överhuvudtaget föresvävat mig att den kunde vara svart fast den var på... Lyckades få av den och på igen och.... puh!!!

Sjukt barn idag, antagligen första eleven att insjukna under höstterminen... jag som trodde vi byggt upp något slags immunförsvar... men icke.

Crimetime på Gotland var jag på i slutet av förra veckan, hur kul som helst, och intressant! Mycket matnyttigt för mig.

Hoppas ni allihop fick en skön sommar, skriv gärna en rad - då blir jag riktigt glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!