onsdag 7 september 2016

Crimetime Gotland 2016

Ja, just det. Jag har ju bara kort berört att jag var där i de tidigare senaste inläggen, men inte skrivit något om det. Därför och för att jag inte hittat just något annat skrivet om det av privatpersoner så ska jag försöka redogöra för mina dagar där, men lite mer övergripande.

Tänk Visby. Med snirkliga gator, kullersten, låg medeltida bebyggelse och med havet mitt i staden.
Tänk till ett lätt vimmel av besökare varav författare (med specialitet i brottens dunkla värld) utgör en relativt stor andel som rör sig mellan de olika byggnaderna. Lokalerna låg ganska nära varandra, vilket möjliggjorde att man hann med många fler seminarier, eller författartalks tycker jag kanske att det i stället kan kallas. För det är ofta en löst hållen diskussion om deras sätt att tänka, sätt att skriva, deras research, miljöbilder mm mm. med en moderator som håller igång det. För mig fungerade det jättebra och jag hade möjligheten att gå på väldigt många superintressanta sådana. Ändå hann jag inte allt jag hade velat, och ofta var det flera samtidigt som jag hade velat gå på. För mig blev de här 4 dagarna (jag var alltså där hela tiden) helt fantastiska och något jag kommer att leva på länge och dra inspiration ur till mitt egna skrivande.
Tack alla fantastiska författare som var inblandade och till de som höll i arrangemanget!


2 kommentarer:

Gladast blir jag när någon skriver en rad!