onsdag 8 oktober 2014

Fjärilar.

Men inte av den vanliga sorten, utan sådana som fladdrar runt i magen. Jag är nu klar, läser igenom en sista gång och flyttar över kapitel för kapitel till word från scrivener för att numrera och skriva ut.  Sedan ska jag låta mina kära testläsarna läsa (läs: med skakande händer framlämna det jag skrivit på så länge...)

Och medan de förhoppningsvis gör det sedan, ska jag försöka komma ihåg snälla ord som folk sagt om mitt skrivande förr, så att jag står ut med nerverna... Tänk att en del ord etsar sig in för alltid och följer med i livet.

En lite rolig sak var att någon en gång sa till mig att jag skriver som * (*= en väldigt känd författare), vilket fick mig att någon vecka efteråt gå och köpa en bok av den författaren då jag aldrig läst något av den handen... Själv har jag alltid svårt att se likheter, men smickrad blev jag.

2 kommentarer:

  1. Vad spännande att det snart är dags för testläsare! Jag gillade verkligen den fasen (har ju bara varit en gång so far) eftersom det var första gången någon annan läste det jag skrivit. Jag fick hur mycket bra och konstruktiv kritik som helst och manuset blev ett par snäpp bättre efter de föreslagna ändringarna. Väntan får man ta sig igenom genom att fokusera på annat - jag skrev en novell eller två! :) Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, att ge sig på nästa skrivprojekt är nog inte så dumt. Jag har längtat efter det ett bra tag nu. :-)

      Radera

Gladast blir jag när någon skriver en rad!