torsdag 22 januari 2015

Utrensning i bokhyllan.

Jo, så var det tänkt.
Varför behålla alla dessa böcker som jag redan läst och som jag inte direkt blivit berörd av. Kanske man skulle göra sig av med dem?
Jag började med att göra en förteckning av de första hyllraderna, men tröttnade.
Insåg att det förmodligen slutar som det brukar. Jag ser ut ett gäng böcker som borde få stryka på foten, men på något sätt så letar de sig alltid in i hyllorna igen...Älskar böcker som sådana...och bibliotek. De som jag har allra svårast att skiljas från är fackböcker. De gamla studieböckerna... där det finns sådana som jag säkert aldrig kommer att vilja läsa igen... ändå kommer de på något märkligt sätt ändå tillbaka in i hyllan.... Kan ju aldrig bero på mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!