torsdag 26 januari 2012

En test jag hittade hos Julia Skott:


Saker ni undrade

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
I min lägenhet flyttade det plötsligt in en man...och han har stannat. Jag blev alltså sambo.
2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Då lade jag pussel med baby hemma och barn på dagis.
3. Fem snacks du gillar
*  Ostbågar
*  Sourcream & onion chips
*  Torkade tunna äppelskivor
*  Godis (fr.a. saltlakrits, ljus och "opretentiös" choklad och sura saker)
*  Jalapeño poppers
4. Fem sånger du kan hela texten till:
Ojojoj... en del fastnar så att säga bättre än andra, det blir verkligen en blandad kompott:
*  Här kommer Pippi Långstrump
*  Vila vid denna källa (Carl Michael Bellman)
*  Falling av Alicia Keys
*  Summertime (Janis Joplins)
*  Take this waltz av Leonard Cohen
(nämnda i ordning som de kom in i huvudet)
5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:
*  Införskaffa några boenden i olika delar av Europa
*  Betala av lån
*  Skriva på heltid (utan dåligt samvete)
*  Ta hjälp med snöröjning och gräsklippning samt beskärning av träd och buskar
*  Ta hjälp i fler renoveringssituationer för att få lite snabbare resultat.
6. Fem dåliga vanor:
*  Tidsoptimist
*  Kommer i säng för sent för någon som har småbarn som vaknar mitt i natten
*  Glömmer lätt tvätten i tvättmaskinen.
*  Glömmer ladda mobilen
Näe...kommer inte på något mer. Just nu.
7. Fem saker du gillar att göra:
Skriva
*  Fixa i trädgården
*  Dricka en kopp kaffe ute i vårsolen och höra fåglar (låter som om jag var 100 år)
*  Sjunga
*  Rida (tyvärr var det länge sen nu)... annars titta på engelska TV-deckare.
8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
*  Näbbstövlar
*  Stringunderkläder
*  Ätbara underkläder
*  Ryschpysch-topar
*  Madonnas strut-body
9. Fem favoritleksaker:
*  Datorn
*  Mobilen (I-pod)
*  Figursåg (maskin)
Nja, kommer inte på så mycket leksaker direkt
10. Tio personer du vill se göra den här utmaningen:
En narcissistisk person
En person med kluven identitet
Mozart
Einstein
Bellman
En hemlös person som dock inte lider av något missbruk
Reinfeldt
Juholt
Drottning Silvia
En person i yngre tonåren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!