tisdag 24 september 2013

En massa skit...

avlastar jag nu här.

Cancer. Som flera i min närhet drabbats av på sistone på lite olika sätt.

Klimatfrågan. Som kommit som små (läs stora) hintar på facebook. Vi är på väg mot en klimatkatastrof enligt de flesta klimatforskarna. Men för att kunna göra något åt frågan kanske de kunde upplysa om vad, exakt, den enskilda människan skulle kunna göra på ett enkelt sätt för att mildra?

Visst, de flesta av oss håller på med vårt egna, är väl lite medvetna, men då man inte vet vad man kan göra, eller känner att man är otillräcklig stoppar man huvudet i sanden och fortsätter att fokusera på sitt egna. När det gäller de flesta tuffa utmaningar eller besked. Ändå har de flesta någon tråkig faktor i sitt liv, i sin omgivning, förutom klimatfrågan, vilket ju egentligen borde betyda att fler engagerade sig på olika sätt. Men som sagt för att kunna göra det  måste kunskap nå ut hur, exakt, man ska KUNNA engagera sig.

Facebook har sina klara fördelar men också en del riktigt irriterande saker:
T.ex. alla dessa "gilla" om du tycker illa om cancer t.ex.
Finns det någon som inte tycker det, och HUR, exakt, menar de att ett "gilla" skulle kunna hjälpa de som drabbats och som varje dag drabbas?

Vem är det som kommer på sådana "gilla"-sidor? Såg också en där det stod "gilla" om du tycker om din syster...
Jag hatar cancer och jag älskar min syster. Men jag gillar inte denna ovan beskrivna typ av sidor där man ska gilla.
Onödigt, och självklart. Som en slags nutida psykologiska kedjebrev. Hos mig slutar kedjorna.

Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!