onsdag 11 september 2013

Roliga helger närmar sig...

Ser fram emot det så otroligt mycket!
Först min första in real life skrivarstuga med skrivkompisar nu i helgen. Havet, lugnet, inspiration och underbar tid med andra lika skrivsignal. Och, hoppas jag, god mat och dryck.

Därefter hägrar den stora bokmässan... :-)
Där jag aldrig förut varit, men som jag ser fram emot riktigt mycket. Ska bli så kul!
Gillar mässor i normala fall, men det här, som berör mitt största intresse måste ju bara vara klockrent!

Just nu försöker jag få bukt med min nya dator, har efter alla åt nu bytt till mac. Så det är minst sagt lite pyssel att få med mig mina dokument över från min gamla dator. För att inte tala om att utforska och lära mig förstå skillnaderna. Tror säkert att det är många, men än så länge har det inte varit så stora problem, förutom en sak som inte verkar funka. Om jag sätter markören i scrollbarfältet rör sig bara dess "knapp", utan att det rör sig i dokumentet alltså. Lite besvärligt då jag gärna vill kunna komma till slutet på mitt manus fort. Nåja. Någon från support ska höra av sig i morgon.

Lite renovering av ett fönster har jag också hunnit med. Skrapa, ta bort kitt, kitta nytt och måla.
Efter det har jag suttit med stora medan hon gjorde sina läxor och sedan hjälpt henne med att måla med glasfärg. Nu sitter jag här och njuter av min dator, lyssnar på Spöket Laban som går på dvd:n och myser med lilltjejen.
Snälle mannen ordnar med maten idag. Får skämma bort honom med något riktigt gott imorgon. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!