fredag 11 oktober 2013

Otroligt trött.

Har just gått av en penicillinkur, har en sjuk liten treåring hemma sedan ett par dagar som också hostar sig igenom nätterna (rethosta) och rosslar i andetagen. Ordentligt. Gav henne stark hostmedicin igår kväll (utöver hennes astmamedicin) för att dämpa retningarna på stämbanden och i luftstrupen. Trodde jag ja. Fem minuter senare fick hon upp den. Stackars.

Men nätterna fungerar alltså inte för mig, för jag har inte så lätt att somna om om jag väl vaknat.
Försökte mig på att skriva lite nyss, men upptäckte till min fasa att personen jag just då skrev om gjorde helt motsägelsefulla saker. Så jag skrev i stället ner en plan för de närmaste kapitlen, inte så rigorös att jag inte kan bryta den om jag vill, men ändå för att veta vart det var jag ville, fast hjärnan inte ville tota ihop det jag ville. Någon nytta i alla fall.

Nu ska jag läsa lite i stället ur boken som handlar om kreativt skrivande.

Må gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!