fredag 18 oktober 2013

Så trött men nöjd.

Klev upp i ottan, eller innan, kl. 05.30 för att slänga i det sista akuta från trädgården i containern innan den togs bort. Hann precis. Jag menar verkligen precis. När bilen rullade in genom grindarna för att ta bort den, kom jag med den sista lövkorgen med gamla grenar och blad, så gammal att man inte kan fylla den i en påse för att ta i bilen. För blött. Hann också klippa bort gamla döda busken. Igår tog jag ner hagtornsträdet :-(. Vårt fina rosenhagtornsträd som gav tomten och huset sådan karaktär, man såg på husets entré hur gammalt det var, men nu var det dött sedan i somras, och nu borta. Det blir en omställning. Ska fundera på om vi kanske ska skaffa ett nytt sådant.

Jag hade kunnat jobba hela helgen med att fortsätta fylla containern med alla grenar, nedklipp och löv, för att få trädgården i tipptopp, men det gick inte. De behövde ha tillbaka den... Så det blir till att köra X antal rundor till tippen i stället de närmaste veckorna. Huvudsaken var att det eländiga taggiga försvann i denna container.

Nu framöver blir det mycket. Bilen är inne på lagning, lånebil i stället. Hantverkare kommer nu i veckan för att fixa större ändringar på huset, trädgården behöver fortsättas fixas med, köket behöver fortsättas målas om och renoveras, för så klart blev det käppar i hjulet sist. Man hinner aldrig lika långt som man tänkt sig. Då var det den crémefärgade nyansen som kändes fel i köket. Alltså fortsatte jag inte. Bytte till ljust grå färg, har målat en del, har mycket kvar. Men det ser vackert ut. Blir bra.
Och så var det min roman, ja.....och en hel del andra jobb.

Dessutom kusinträff, barndans, lekdejt och städning av huset. Fullt upp m a o. Kan någon ge mig lite fler timmar på dygnet? Men det är klart, går jag och lägger mig som jag gör vid 11-12-snåret och går upp vid 5.30 kanske det går ihop?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!