fredag 4 oktober 2013

Tiden...

Här dyker det upp alla möjliga saker hela tiden vilket får tiden att flyta fortare än den snabbaste fors. Därför blir inte heller ett enda jota gjort.

Inte har jag skrivit tillräckligt.

Inte har jag renoverat något.

Inte har jag just varit "duktig" på något sätt alls...

annat än farit åt höger och vänster med barn och utan barn. Varit i affären, men glömt hälften, varit på närakuten, fått penicillin, hämtat ut det, skrivit.... några hundra ord, tagit emot en leverans, bytt barnkläder med min syster.... ätit chokladboll... Hmm.

Ja, men god var den i alla fall.

Nu ska jag iväg, hämta stora och åka till någon leksaksaffär för att (i sista minuten) se ut någon jättebra present för henne att ta med på ett kalas, sedan hämta lilla, åka hem, fixa paket, fixa kläder till stora, skjutsa henne, hem igen, göra mat, träffa mannen, hämta stora, lägga barnen... och puh. Med penicillin i kroppen blir det nog inte mer än några ord idag heller.

I helgen väntar trädgårdsarbete. Då ska vi klippa en hel del på buskar och träd, slänga ris och löv. Och åse grannarnas förening som med gemensam kraft bestämt sig för och självsvåldigt också klippt ner häcken mellan oss och en gångväg  till 50 cm, också forsla bort den. Om det är deras att klippa så får de baske mig också forsla bort den själva. Vi ville ha den 150-160 cm hög, som insynsskydd, men nu har de dessutom varit (o)vänliga nog att klippa in varje buske individuellt så att det är ca en meter mellan varje buske, bara att kliva in med andra ord, på vår tomt. Undrar vad de skulle säga om jag gick dit en mörk natt och klippte ner deras häckar... Suck. Energitjuvar. Det blir nog staket i stället. Ett högt ett.

Nå. I övrigt är allt bra.

Ha en riktigt go' helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!