fredag 25 oktober 2013

Så har det gått ett antal dagar igen.

Och inte har jag fått mycket skrivet, däremot en hel del genomgånget.

Och så har jag hämtat hem en hel bil från verkstaden, fixat tid hos bilprovningen och besiktigat bilen. Puh... något som hängt över som ett åskmoln.

Jag har haft barn på besök och middagar, jag har haft äldsta utlånad till en annan familj för lek och middag, jag har ätit gott på stan med en av de bästa vännerna man kan ha och haft långväga besök, förutom städat hus, handlat, fixat en julklapp till ett okänt barn i ett långtborta-land och lite ditt och en hel massa datt.

Nu är det höstlov och det vankas kusinträff, barndans, mormor och morfar (barnens), film, monster- och mysterier på junibacken, simning på äventyrsbad, bak, pyssel, lite halloween-skrämsligt och annat smått och gott. Och mest av allt att verkligen få tid att rå om mina små. Fullt och fast besluten att lovet ska kännas som just ett lov och inte bara som dagar som går i väntan på att skola och dagis ska börja igen.  Med i beräkningen finns tiden på kvällen när pyttorna somnat. Då kommer skrivarfingrarna fram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!