onsdag 22 februari 2012

Helgen blir en annan än jag tänkt mig...

Maken och barnen ska åka iväg en sväng under helgen och undertecknad blir gräsänka för första gången på mycket länge. Ah, då ska jag fixa klart renoveringen av köket, fixa klart i barnrummet och på mitt kontor...kli i fingrarna! Ja, det var vad jag tänkte mig, alltså. Men nu när jag fått reda på att jag har den dumma bakterien i kroppen (smittar ej då jag sedan flera dagar tar penicillin) ska jag nog akta mig för att reta upp den. Ska följdaktligen ligga på sofflocket, titta på tv-program som är på någon annan kanal än playhouse disney och bolibompa-tv, och vila. Läsa vill jag och kanske kan jag sparka igång inspirationen att skriva något också. Behöver fundera ut och börja med ansökningsbrevet nu. Får se om jag klarar av att hålla mig från att renovera...långt ifrån säkert och lovar ingenting. Inget alls. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!