måndag 27 februari 2012

Drömmen om en annan verklighet

Nu är jag efter bakterierna så pass bra att jag känner att jag vill skapa igen. Först på listan står köket. Göra klart det med plattor, spackling, tapetsering och målning, därefter står skriva med stora röda bokstäver. De borde stå med svarta, för stress gör att jag låser mig, men ändå börjar det kännas akut. Så mycket jag vill göra, men så fort jag börjar värker kroppen fortfarande. Vet inte om det borde ha gått över nu, men man kan ju tycka det efter en hästkur kåvepenin på 10 dagar... Men fortfarande alltså. Dessutom är jag fortfarande snuvig, febrig av och till och känner av halsen. Men annars mår jag bara bra :-)

Har anlitat en ny typ av soptjänst där man kan sortera själv och sopfirman hämtar...Kostar mycket mer och den stora skillnaden mellan det här och den gamla hederliga verkar (förutom jobbet att sortera) vara att de inte tömmer tunnan. Nu har det gått 6 dagar sedan den skulle ha tömts och i stället för ett renare hem där skräp inte låg och väntade på att åkas iväg med så har vi ett skräpigare och hemskare hem med matrester (som jag fått ställa ut i en öppen hink på terassen) som ligger i papperspåsar som blir genomblöta och ej går att flytta över till tunnan sedan. Mjölkkartonger och så vidare som jag fått åka iväg med till miljöstation. Precis det som jag ju skulle slippa med den här tjänsten. Heligt förbannad. För att göra saken ännu värre kan de inte säga när de tänker komma, med den påföljd att vår tunna får stå ute framför grannens (ja, för utanför vår tomt går inte) radhus varenda dag tills de hämtar eländet (flyttade så klart in den på tomten under helgen, men de kan komma så tidigt som vid 6-tiden på morgonen, och tycker tydligen att detta är ok, med denna försening, för jag har anmält det flera gånger men inget händer). Pga löjlig oro för detta (vad tycker grannen om att ha en soptunna stående framför sin tomt i all evighet...?) har jag haft svårt att sova ordentligt. Bagatell kan tyckas, men det känns ohälsosamt att ha det så här. Det finns råttor, skator och räv här som faktiskt kommer ända fram till huset. Vill inte att de ska söka mat, men var gör man av matavfall som inte hämtas? Spolar ner?
Suck.

Vill inte tänka på tråkiga saker. Vill skriva. Drömmen om en annan verklighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!