fredag 10 februari 2012

Ja, just det...jag har ju en blogg...

Nu har det gått några dagar igen. Det skulle det ju inte göra, men de rackarna (dagarna) sneakar sig förbi, rinner som vattnet gjorde ute i garaget för några dagar sedan. Forsade. Ett rör med kallt varmvatten (hahaha) som bestämt sig för att frigöra sig från sin fjättrande förbindelse till resten av röret. (Rörigt, jag vet). Resultatet var i alla fall ett rör som helt obehärskat lekte klarälven ute i ett hörn av garaget (det där rummet som inte sett en bil på flera år och som istället används som lager för saker. Spännande naturupplevelse när jag helt oförberedd klev ut där i mörkret...

Annars har jag mest suttit fast mellan vägg och fototapet, svurit ve och förbannelse över att de olika våderna inte är gjorda för att passa ihop till 100% utan bara till si så där 92%. Där jobbar man som sjutton för att få alla vass-strån att fortsätta på samma våd, men se där kommer så plötsligt 3 stycken som bara slutar helt abrupt där våd möter våd. Och så dessa bubblor som inte borde vara där. Jag som rullade ut tapeten helt slät på slätt underlag. Var kom bubblorna ifrån och varför försvann de inte igen när det torkat? Nu måste jag leka doktor så småningom och plocka fram skalpell och skära snitt och lägga omlott. Det stod det inget om att man skulle behöva göra... undrar varför, för det kan ju absolut inte vara det att jag inte borde ha gett mig i kast med detta? Nä, jag trodde väl inte det heller.

Men hur som helst med tvära kast mellan att sitta fast mellan väggar och tapeter och Klarälven så kommer man bara inte på att man har en blogg också. Óch se hur elegant det går att undvika att skriva genom att prioritera andra saker... hmm elegant kanske inte var ordet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!