söndag 9 februari 2014

Lördagen gick.

Utan fler skrivna ord än de här. 

I stället stoppade vi in ett gäng glada släktingar i vårt hus. Jättemysigt och kul för både vuxna och barn. 

I morgon blir det allehanda (läs: ungefär alla som kan finnas till hands) aktiviteter med barnen. Det blir dans, det blir skidor och så blir det bandy. Späckat schema alltså. Och nej, det var inte så att vi egentligen tyckte att vi måste göra allt det här på en och samma dag,  utan mer så att kurserna bara ges då. Lyckligtvis är skidskolan inte så lång. Det är inte helt lätt när man sitter på två små skatter som närmar sig, eller är inne i den åldern då man bör lära sig allting. Det förutsätts att man ska lära sig (om man inte redan kan) cykla, simma, åka skridskor och åka skidor, prova på någon lagsport osv.... Och ju mer man spar desto mer ska man klämma in saker samtidigt. 

Nå, blir det ingen skidåkning pga snöbrist på sportlovet ska vi simträna. Stora vill bara lära sig simma för mig, vilket ställer till det lite, för är Stora med så är oftast Lilla med också. Och jag vill inte ha två sjunkande barn i poolen samtidigt. Därför har jag tänkt mig att plocka med mig en simglad morförälder också. Hoppas kan man ju. 

Men mitt manus, mitt manus.... längtar jag just nu halvt ihjäl mig efter, men tillåter mig inte att "gå dit" förrän på måndag. När jag är ensam, det är tyst runt mig och jag (förhoppningsvis) är mindre trött än nu... (vem lurar jag?)

Godnatt! Nu ska jag tänka på John lite... ja, alltså han i mitt manus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!