torsdag 6 februari 2014

Redigeringen går fint...

men det är en första total genomgång och då ändrar jag egentligen först bara småsaker, byter ut ord och ändrar lite här och där i texten. Och markerar in områden som behöver åtgärdas kraftigare, på olika sätt (t.ex. önskad fördjupning, research eller bara fler genomgångar av en kantigt oslipad del av texten).
Kul är det, och det går framåt. Det allra mest spännande är att jag börjar närma mig de avsnitt som jag inte läst igenom förut. Får se om de passar in...

Annars sov jag som en kratta inatt, och jag har ingen aning om varför. Huset var tyst, inga larm, inga snarkande, jag var inte för varm eller för kall.... bara märkligt tvärvaknade. Nästan som om någon varit inne i rummet eller så. Sedan sov jag inte på över en och en halv timme... Läste bloggar osv... och, kära ni.... ni skriver för lite! Åtminstone mitt i natten! ;-)

Utanför mitt fönster bjuds det till fest i äppelträdet. En hel hoper småfåglar av skilda sorter och ett par koltrastar besöker fågelbordet. Några av småfåglarna är verkligen små och taniga. Tror att många tänker bort mat till fåglarna för att vintern är så mild, men det finns ju milt eller inte ändå inget att äta för dem på vintern... Jag tycker mycket om fågelkvitter och fågelsång så jag måste ju se till att de inte vill flytta någon annanstans. Och medan de festar njuter jag, för här får jag ju se vilda djur på nära håll inifrån värmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!