tisdag 13 mars 2012

Drömmar på internet

Har just drömt mig bort en stund och tittat på fastigheter till salu på Bay Islands i Honduras...eller Islands de Bahia som de väl heter då... Öde fina stränder, låga palmer. Strandnära hus med grönskande trädgårdar året om...Tittar ut i vår trädgård och möts av mars. Lite snö här och var, löv glömda sedan i höstas och gömda i vinterns snö som nu kommit fram igen, nakna träd och buskar som borde klippas ner...men snart börjar det grönska.

Jag är kluven i mina önskningar. Dels skulle jag vilja leva på ett ställe där det alltid är lagom varmt och grönskan aldrig vissnar ner och dör. Dels vill jag ju bo nära min familj.
Jo, Honduras ser så otroligt vackert ut, men det är inte precis så enkelt att bara komma över och hälsa på så ofta. Nå, drömma kan man väl få göra... Har ni några tips på gröna ställen i Europa där det inte heller blir ohållbart varmt...?

Kom gärna med tips och idéer. Allt för att få drömma en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!