fredag 16 mars 2012

Fantastiska vår välkommen!

Ja, idag är det inte så att det direkt känns att det är vår, åtminstone inte lika påtagligt som igår då solen lyste från en klar himmel (i alla fall en del av dagen). Men vårkänslorna dök upp som en stor lättnad för mig då jag nu beställt en container. Nu ska här bli fint i trädgården! Vårstädning i trädgård och samtidigt slänga renoveringsskräp (usch för sådant, det är så skrymmande att man måste såga det för att få in i bilen, nu slipper jag det - hipp hurra!). Vi har en stor bil, men den har inte dragkrok.

Älskar att pyssla i trädgården men den har i takt med att huset har blivit finare, blivit allt fulare.
Renoveringsrester väntar på att få komma iväg till tippen, bergvärmefolket har lämnat efter sig (inte en, som jag trodde utan) tre lastpallar, varav en är lika stor som en riktigt stor sandlåda (lekparksstor alltså). Ärren efter nedgrävningen av bergvärmerören är inte heller någon fröjd. Väldiga vallar. Hur ska jag kunna klippa gräsmattan i maj när det ser ut så där? Och så vanligt trädgårdsrens, lite gamla stubbar från innan vi köpte huset och kompost.

Ska bli så skönt att plocka fram smycket igen och putsa på det (trädgården alltså :-))

Pallkragarna ska rensas ur, förses med ny jord och så småningom ny-sås i.
Häckarna ska ner till hälften.
Träd ska klippas ner och gallras ur.
Rosorna ska gås igenom....
Rabattkanterna ska stagas upp så att de slutar försöka vika sig.

Undrar om jag lyckas hålla rådjuren - och smådjuren borta - från rosen- och nyttoträdgården i år.

Njuter. Äntligen vår!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!