onsdag 7 mars 2012

Hur blir 24 timmar åter 24 timmar?

Som jag skrev i förra inlägget så stjäl ju teknikens vidunder mycket, till och med massor av tid.
Idag läste jag om en man som uttalat sig så här:
"Nej. Jag har inte internet, jag har en Morakniv. Jag har inga kort och inga apparater, bara sunt förnuft."

Jag håller med.
Men, nej. Jag har hellre internet.
Svårt att sköta bankärenden med bara morakniv. ;-)

Men han har säkert helt absurt mycket mer tid. Utan internet, tv och radio och utan en mobil att fippla med hela tiden så har hans dygn förblivit 24 timmar på 24 timmar.

I västvärlden, med all denna teknik har ju dygnet för oss andra blivit ohållbart att manövrera.

Men försök inte röra min dator....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!