onsdag 21 mars 2012

Hemmablind...

 Det är lustigt hur man, i alla fall vi, kan bo 4 år på ett ställe och fortfarande snubbla över flyttkartongerna man glömt...eller kanske snarare gömt undan i någon vrå. Varje gång jag lägger märke till dem tänker jag att de borde jag ta mig tid till att packa upp någon gång, föredragsvis snart. Sedan ser jag dem inte mer på något halvår, trots att jag passerar dem varje dag på väg ner till tvättstugan, garaget eller källarens skrymslen... Då ser jag dem åter och tänker igen att jag verkligen borde ta och göra något åt dem.... Jag vet i alla fall på ett ungefär vad de innehåller, vilket gör att det inte känns så akut att packa upp dem ändå. Utan mer för att det känns så ofullständigt inflyttat när det är på det här sättet. Det vore nog en sak ifall de medvetet stod lagrade nere i ett stort källarförråd, men så är inte fallet. De står i en i och för sig rymlig, men ändå, källartrapp... Hmmm. Hur lång tid kommer det att ta innan vi bor här utan flyttlådor?

Idag har jag lagt krut på andra saker som sedan länge pockat på uppmärksamhet...julgranen t.ex... Har ju just nu en container och där har nu allt gammalt byggbråte, en enorm lastpall, grenar och alltså en julgran hamnat. Sååå skönt! Nu är det bara en del saker från garaget och resten av trädgårdens rens kvar, det tar mig nog bara ca 1½ veckas heltidstjänst att göra det klart... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!