tisdag 5 februari 2013

Det är så tomt...

på idéfronten just nu att jag känner mig som karaktären Ådi i katten Gustaf.
Inte så bra för någon som har deadline i morgon för en del skriv-grejer.
Nåväl. Det lättar väl.

I övrigt vill influensan inte släppa taget om mig... den gröna slemmiga typen har byggt bo i mina lungor och jag hostar mig blå för att bli av med den, men lyckas inte alls. Men nu då jag haft fanskapet i ett par veckor, så har jag i alla fall kommit på fötter.

Idag var en jakt på barnskridskor. En lillasyster blev lite avundsjuk på storasyster, hon ville också ha skridskor... Men hon nöjde sig med att hon fick en hjälm. Don efter person. Det hjälper inte att säga att hon är liten, eller att när hon blir större... för hon går omkring och talar om att hon är stor flicka, ibland säger hon att hon är vuxen. Hon är 2 år gammal. Barn är underbara.


Må väl!

Lina

1 kommentar:

Gladast blir jag när någon skriver en rad!