fredag 30 januari 2015

Luften har gått ur mig...

Mitt manus är det bara lite kvar att fixa med sedan ska det skickas in.

Ultraglad satte jag mig så ner och började skriva på inte en, utan två olika historier... inte med tanken att det måste bli något eller så. Ingen press. Kanske borde jag ha tvingat mig till paus, men efter att ha längtat halvt ihjäl mig efter att få sätta tänderna i något nytt så slängde jag mig över datorn. Och sedan de två kvällarna..... Heeeelt dött.

Man kan alltså inte tala om problem med att formulera en plott, en riktning eller ens ett kapitel. Nej. Här handlar det om ord. Och orden har stängt in sig i ett låst rum, där de har möte. Utan mig. Så är det. Jag griper efter något ord att fortsätta med, på något sätt fortsätta, någon av de nya berättelserna med, men det är helt tomt och jag griper efter andetag, för det är det enda jag hör.

Kanske dags att pausa och öppna dörrarna på vid gavel för någon annan berättelse...

2 kommentarer:

  1. Jobbig känsla! Men så är det nog för alla, någon gång. Ibland tar orden slut. Kanske du kan tanka lite nya ord genom att läsa något riktigt bra?

    SvaraRadera
  2. Tack, ja, det kanske är så... blev bara så förvånad av att jag inte höll kvar känslan för berättelserna... men det kanske kommer tillbaka. Läsa något kanske, som du säger. Brukar undvika det just när jag skriver, men det kanske ger den paus som behövs. Tack för tipset.

    SvaraRadera

Gladast blir jag när någon skriver en rad!