lördag 21 september 2013

Så mycket jag vill...

Hade en finfin skrivarhelg förra helgen. Fick en hel massa ny inspiration och nya infallsvinklar. Ibland är det bra att se saker från andras perspektiv. 

Den här helgen är en mellanhelg med en massa aktiviteter med familjen, inriktning på barnen och hus och trädgård. 

Nästa helg är det bokmässan som drar. Ser jag mycket fram emot. Försöker undersöka hur det fungerar, och klura ut om det är separata biljetter till seminarier, och är mässan alltså något mer än vanlig mässa? Är det en biljett in och sedan nya kostnader för varje föredrag? Vid andra mässor brukar ju föredragen vara på själva mässan och ingå, då man betalat biljett. Hmm. Hur funkar detta egentligen? För jag vill ju vara säker på att kunna höra på en del författares erfarenheter, inte bara gå runt bland böcker, för det kan jag ju göra i en bokhandel... Lite närmare där jag bor. 

Senare i höst eller möjligen i vinter står dramatens Amadeus riktigt högt upp på önskelistan. Med bland annat Johan Rabaeus (som Salieri). Är lite av en Mozart-fan (men gillar inte ordet "fan"), då jag sett filmer, läst brev, böcker, sett flera av hans operor (i Sverige och utomlands) och drömmer mig bort till en tid jag läst mycket om (inte så mycket skönlitteratur, mer historia och etnologi) samt jobbat med. En föreställning alltså, att drömma sig bort med.

Och så var det skrivandet ja. Märkligt nog står det lite still just nu. 


Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!