tisdag 24 september 2013

Vacklar...

mot mål, skulle jag ju vilja skriva men vacklandet handlar i stället om åt vilket håll jag egentligen vill att romanen ska åt...

Det jag hade tänkt ursprungligen vet jag inte längre om det är det bästa och därför håller jag på att testa en massa andra sätt att kunna lösa detta på. Men det är lite som att ha gett sig in i skogen och bestämma sig för att vägen man hade bestämt ska bytas ut mot någon annan, där man inte alls vet var man hamnar.

Varför kan jag inte bara välja den enkla vägen? Varför måste jag alltid göra det så svårt... suck.
Jag försvarar mig med att om jag väljer den enkla vägen är i princip manuset färdigt nu, och det ska det inte vara. Inte alls, faktiskt.

1 kommentar:

  1. Så är det ju ofta. Båda mina manus har blivit helt annorlunda än jag tänkte mig från början. :)

    SvaraRadera

Gladast blir jag när någon skriver en rad!