fredag 25 juli 2014

En varm härlig sommar...

Och snart en månad med förkylning. En konstig variant som börjar med extremt lågt sittande hosta och gurglande ljud när man andas och ligger ner.... Efter ett par veckor kom en vanlig som ett brev på posten. Hoppas på att den ska ge sig snart!

Barnen har sommarlov, så mycket roligt blir det ändå, förkylning eller ej. Skriv-jobbet blir förlagt sena kvällar.

27 grader eller mer inomhus... det beror lite på vilken våning man är på. Ute ungefär som inne. Sitter i draget från ett fönster och njuter.

Kanske badstrand idag? Eller bara fixa hemma? Har inte varit hemma på ett tag, så här behöver fixas i ordning, gräset behöver klippas. Men kanske väntar till någon morgon, då det är svalare, och då jag inte har tillstymelse till feber. Kan vara en idé... men behövs gör det.

2 kommentarer:

  1. vad jobbigt med förkylning, speciellt på sommaren när man vill sola och bada. Hoppas den är borta nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jobbigt. Tyvärr hänger den i som bara sjutton. Men jag badar ändå. Undviker bara det direkta solandet...men det gör mig ingenting, blir numera brun så fort ändå, att jag gärna håller mig i skuggan. Men frisk verkar jag inte bli än. Är så typiskt på sommaren att det är svårt att bli av med förkylningar om man råkat få en. Hoppas du har en fantastisk sommar!

      Radera

Gladast blir jag när någon skriver en rad!