tisdag 29 juli 2014

Ok. Nu har vi sett det här.

Hur det är att vara bosatt långt nere i Europa. Värmen. Fukten. Inte en eller två veckor, utan dygnet runt  under lång tid. Intressant studiebesök i det främmande välbekanta landet, känns det som. Men nu lämnar jag gärna tillbaka supervärmen för lite mer normal temperatur på si så där 25 grader. Eller 22?

 Har haft koll på två metereologstationer, både den svenska och den norska senaste tiden och konstaterar torrt att när de säger att temperaturen ska gå ner så gör den inte det. Det borde, enligt dem vara 26-28 grader där jag bor (på eftermiddagen) med svalare förmiddag och kväll. Mina termometrar höll inte med. Det var 30 redan på förmiddagen. Och huvudet känns som om någon tvingat mig att sitta över en kokande kastrull med vatten hela dagen. Ok, inte gnälla, men nu skulle det vara såååå skönt med lite normalt väder (så kan man ha chansen att jobba lite i trädgården).

För tillfället går det inte att klippa låååååånga gräset (läs: kohagelångt, när korna för länge sedan åkt hem) för då dör det som blir kvar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!