fredag 17 april 2015

Våren har kommit med full kraft

och mitt liv bestär för närvarande mest av sten, tycks det.

Jag är nämligen på jakt efter en riktigt snygg mur och dito marksten/ plattor.
Här ska göras om.

Har velat mycket hit och dit i valet av mursten, men tror nu att jag hittat rätt. Men det har jag trott förut också....

Vad tycker ni bäst om när det gäller marksten? Stora eller små stenar på en hyfsat stor yta?

Jag var klar över valet att det skulle bli en antracitfärgad platta med struktur i måtten 40x40, men insåg igår att det skulle bli väldigt mörkt tillsammans med utegruppen från förra året som går i mörkt chokladbrun... Hmmm. Därför har jag nu vimsat över i tankarna till lite mer gammeldags marksten, kanske i några olika färger. eller storlekar... Det här var inte lätt.

Vad gillar ni bäst?

3 kommentarer:

  1. Hur går det med bokskrivandet?

    SvaraRadera
  2. Hur går det med bokskrivandet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! :-) Nja, det går just nu inte alls. Jag ger mig ingen tid... Just nu ligger fullt fokus på att måla, och komplettera utsidan på huset samt fixa i trädgården (bygga stödmur, anlägga uteplats osv... och under tiden gror resten av trädgården igen. Jag lutar mig tillbaka på att mitt manus i alla fall inte förändrar sig medan tiden går. Önskar mig bara fler timmar på dygnet och önskar att jag något sånär hinner klart det jag tänkt mig i renoveringen i höst så att jag kan hugga tag i manuset igen. Njuter den svala sommaren i fulla drag, även om regnet innebär oförutsägbara avbrott i renoveringen... men pauser är ju inte fel det heller.... :-D

      Radera

Gladast blir jag när någon skriver en rad!