söndag 22 juli 2012

Återkom till trädgården idag...

och herreminje vad det hade växt! Man kan tro att jag gödslat här hela våren men så är inte fallet. Gräset borde ha slagits med lie, men som tur är ; ja, för annars skulle mina fötter raskt försvinna, har vi ingen sådan.
Stackars gräsklippare!

Men till slut (efter mycket lång tid) såg trädgården åter ut som om den visste hur en väluppfostrad...jag menar välskött trädgård ska se ut.

Allt utom området bakom bersåbuskarna för där tittar jag inte förrän senare. Out of sight, out of mind...får vi väl hoppas.

Skatorna eller några andra pigga flygare har kapat åt sig merparten av de röda vinbären. Där hänger bara enstaka kvar.
Nästa år blir det blå nät över godsakerna i god tid. Så kanske de räcker till någon tallrik bär med mjölk. Har flera buskar, men de är bara något år gamla så det blir inte så mycket av det goda än. Ännu mindre med skator i trädgården förstås.

Jag kom in på skrivkursen i alla fall så nu blir det skriva av i ett år framöver! Härligt!
Så kanske jag får lite ordning på mina prioriteringar också...

Annars... målar möbler, flyttar möbler, snickrar, klär om stolar och en del andra saker som kan vara kul att fixa med när man ändå har semester...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!