lördag 31 augusti 2013

Jag skriver på kapitel 56...

medan jag funderar över något jag läste på en annan blogg. Det här med råmanus, att man inte kan överskatta redigering. Och det förstår jag verkligen. Här på bloggen kan det lätt bli lite hur det vill med felskrivningar, för här går jag inte över texten, men i mitt manus är det annorlunda.

Jag håller som sagt på med kapitel 56 medan jag egentligen samtidigt håller på att redigera de tidigare kapitlen (helst de som inte skrevs igår). Jag undrar lite över risken att över-redigera... när man är klar med det kosmetiska, de faktiska felen och de saker man rodnar över när man läser... finns det kanske en överhängande risk att man börjar skära hej vilt med redigeringskniven? "Bort med det stycket....men då...hänger kanske det där avsnittet i luften.... nå, bort med det också...Kanske kan stryka det där kapitlet då?"...blir det något kvar?

Nå, än så länge är jag i alla fall väldigt nöjd med det jag skrivit. Utom vissa dagar då jag bara känner för att rodnande köra ner alltihop i papperskorgen, för... det är ju "bara" lilla jag som skrivit det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!