onsdag 14 maj 2014

Dagarna försvinner, vem vet vart?

Idag är stora klimpen sjuk, igår spenderade jag hela dagen (nästan) med stora klimpens klass ute på utflykt i den stora världen, i måndags åt jag lunch i stan med härliga skrivkompisar och kände mig peppad efteråt, men så rinner tiden ifrån mig och inga ord blir skrivna, eller ens ändrade. Inget händer just nu på skrivfronten, känns det som. Bara några förargliga små och oviktiga ord som försvinner. Så småningom, efter alla ändringar, ska jag läsa igenom hela den sköna historien igen och kommer förmodligen att upptäcka att alla de små förargliga orden som jag pillrat bort i själva verket behövdes och skapade nyanser. Den som lever får se, och inskickat blir det väl så småningom... kanske. Förhoppningsvis innan jag fyller 75.

Idag tänker jag trädgård och funderar på att stuva in sjuklingen för att åka och spana lite i en lugn handelsträdgårdsoas. Funderar, alltså. Funderar jag för länge går det inte, för jag ska ju vara tillbaka en särskild tid för att hämta lilla klimpen.

Ja.... intressantare än så blev det inte idag.
Så blir det när man vab-ar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!