onsdag 14 maj 2014

Fantastiska vatten...

När jag fått nog av att sitta här hemma med förkylda dottern åkte vi tillsammans med yngsta till en handelsträdgård i utkanten av Stockholm, som var helt makalös. De hade så fint byggt upp underbara miljöer med vatten. Fontäner, vattenfall, drippande, droppande kopparträd och vatten-ut-plottrande lejonmaskaroner. Magi i en trädgård. Och i det här fallet var det nya överraskningar runt varje hörn, till och med barnen blev entusiastiska. Hurra. Fattades gjorde dock maken, så inget blev bestämt, ingenting beställt. Men drömmarna ett eller två steg starkare.

Nu ska läsas sagor, nattas barn, bakas kaka till skolklassen och sedan får vi se om jag orkar slänga några blickar på mitt manus. Vi får se... Föredrar nog att drömma om droppande vattendrag.
Just nu sitter jag framför "Ett liv på landet", skriver på bloggen och lyssnar till koltrasten här utanför... och barnen är sams däruppe, hör jag. Hurra!

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, det var det verkligen! Roligt när man får barnen entusiastiska också över något de börjat med att inte se fram emot... I helgen var vi och tittade på Classicums växthus vid Brunnsvikens trädgårdar, något annat de inte trodde skulle bli kul, som de uppskattade, nu var det lite samma med denna vatten-handelsträdgård... men de var lite mer beredda på att det kunde bli kul...och när de hittade en levande and i en av dammarna var lyckan total. :-D

      Radera
  2. Åhhh, var var det någonstans?? Låter jättefint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det heter Garden Aquatica och ligger i Haninge, på väg ut mot Dalarö. Väl värt ett besök, om så bara för att njuta. De har förutom vattengrejerna även prydnadsföremål för hem och trädgård.och öppnar i slutet av maj sitt cafe för säsongen, så dit ska jag åka fler gånger. Barnen var så nöjda när de förutom alla konstgjorda saker också fann en riktig and i en av trädgårdens dammar. :-D

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Gladast blir jag när någon skriver en rad!