fredag 2 maj 2014

Lediga barn, kompisbesök....

sol, trädgård o hus som behöver ses över och en ny städpryl. Alltihop rycker och sliter mig ifrån arbetet med manuset. Arbetet med de onödiga orden har gått bra hittills. De flesta ord har bara använts i sparsam mängd, ända tills nu, när jag går igenom ordet som. Det har jag inte använt i tillräckligt sparsam mängd... Ett svårt ord som ofta behövs, så det gäller att hitta de ställen där de inte är nödvändiga, eller gör meningen bättre, utan tvärtom stjäl fokus från meningens direkthet.
Nå. Inget att fundera på förrän ikväll i alla fall. Om en liten stund ska rensas rabatter.

Ledig dag betyder trädgårds- och husarbete. Och mys med tjejerna.

4 kommentarer:

  1. Puh, det är jobbigt det där att gå igenom onödiga ord - jag har skrivit min/mina/mitt typ överallt så nu stryks det så att det står härliga till! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De onödiga orden är så många också, ibland räddar jag meningen genom att ta bort ett onödigt ord och formulera mig på ett annat sätt... det går bra tills jag går lite längre ner i listan av onödiga ord och upptäcker att jag ersatt med något annat onödigt ord... :-D

      Radera
  2. Det där är ett viktigt arbete. Att hitta de onödiga orden, och rensa bort dem. Men ganska kul, när man ser att det blir bättre. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, viktigt men jobbigt... verkligen! Har gått igenom alla som:en och tänkte att det väl knappast skulle vara något ord som använts flitigare. Åh, så fel jag hade. Att. Usch, att! Fy jag hittar det ordet alldeles för ofta. Så lite grann ger jag nästan upp... eller så är det bara den första chocken och kanske att det löser sig när överraskningen lagt sig. Typ i morgon, senare i veckan... eller i höst...

      Radera

Gladast blir jag när någon skriver en rad!