tisdag 5 november 2013

Här händer grejer i huset jag inte kan hållas ansvarig för...

Vi har nämligen släppt in ett koppel med hantverkare som ska få hjälpa till på traven med renoveringen som stigit oss över huvudet. Men det känns otäckt ovant. Brukar inte släppa ifrån mig kontrollen hur som helst, särkskilt inte då det gäller saker jag själv påbörjat... Och till helt okända... Men å andra sidan blir det gjort. Så kan jag göra andra saker i stället, som att skriva på min bok, något jag definitivt inte gör just nu, då det hamras, spikas, bryts och knakar i huset. Men på sikt så...

Min ena katt smet ut i morse, innan de kom, och vågade sig inte tillbaka i hällregnet förrän de tagit lunch. Då kom hon springande så hukande att magen nästan skrapade i marken, och nu vill hon ligga antingen närmare mig än en halv meter eller under soffan. Detta är nästan lika impopulärt som nyårsafton...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!