tisdag 5 november 2013

Saknar en funktion här...

Jag använder relativt ofta facebook. Mest för att kunna hålla lite koll på vad som händer i mina vänners liv, då tiden inte räcker till och jag säkert skulle ha tappat bort en del av dem om inte denna möjlighet fanns. 

En funktion jag tycker om där är att man kan gilla. Gilla-knappen kanske används för ofta, ibland, men den uttrycker något som jag tycker är svårt att få fram i blogg-världen. Ofta när jag läser vad andra skrivit på bloggar upplever jag "Ja, så tycker jag också!" Eller "Välformulerat!" Där saknar jag verkligen gilla-knappen. Den är så enkel. Utan att hojta "Hallå dår, titta på mig och alla mina åsikter" så talar den om att jag läst (något som kan kännas viktigt här i bloggvärlden också) och att jag delar synpunkt, eller tycker att det är bra att personen skrivit det jag läst. Saknar.

Och för er som undrar vad det är för någon dåre som sitter och dillar om detta mitt i natten så är svaret: någon som inte kan sova efter att ha tröstat barn med mardrömmar. Och som förmodligen borde sova i stället, så nu tror jag att jag går och gör just det. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Du kan ha en gillaknapp. Jag har en interesting-ruta, kommer inte ihåg hur jag fick dit den men att den är där talar för att det går att ordna en.

    Har fått tjata på mina läsare att de ska klicka i den, och inte har det gett något vidare resultat - men ändå. ;)

    SvaraRadera
  2. Åhå.. det ska jag verkligen undersöka. Annars förblir man ju tyst tills man håller med den som skrivit något bra så till den milda grad att man bara inte KAN hålla tyst... Tack så mycket för tipset! :-)

    SvaraRadera

Gladast blir jag när någon skriver en rad!