måndag 11 november 2013

I det ljummare ljusets tid...

Nu vankas snart de tider som jag tycker mycket om, men som ofta blir någon slags stress-situation för mig i stället för just - mysigt.
Det jag i mitt inre så här års ser framför mig är bakning, konfekttillagning, göra små härliga frukter osv av marsipan, pynta m choklad, pynta huset, umgås med barnen, låta dem uppleva, bjuda in på glögg och fika...
Och så brukar det inte riktigt bli så mysigt som detta låter, för att jag börjar för sent, får man förmoda.

Så i år ska här börjas i tid, och det ska bli så roligt att kunna involvera båda barnen, som nu är så pass stora, i det hela. Ska bli riktigt roligt att baka med min tre- och sjuåring! Och julklappar ska jag börja tänka på nu, så blir det mer genomtänkta, mindre impulsköp, förmodligen bättre ekonomi och framför allt: väldigt mycket kortare köer.

Snart blir det julmarknader också. Härligt. Gå och prova ostar, korvar, bröd, sylter... Mums!

Och så skriva färdigt min roman. Också mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!