onsdag 15 januari 2014

Har barn hemma så manuset blev liggande...

Jag passade på att utforma sovrummet så som jag vill ha det istället. För en tid sedan flyttade vi runt en massa saker och jag trodde att det var rätt platser... Tills jag fyllt bokhyllorna med sina böcker... Och insåg att en av bokhyllorna kändes helfel... Trots symmetri, på var sin sida om en dörr. Blev inte alls bra. Men eftersom veckorna innan jul präglades av ryggskott och stress för de juliga sakerna som knappt klarades av, så blev rummet stående, halvdant och inte helt uppackat.

Tiden som har gått gjorde att jag klurade ut hur jag ville ha det istället. Så DET gjorde jag idag. Och det blev så HIMLA fint! Om man får skryta själv...och det får man. Ibland. Men maken får inte njuta av det, för han ligger med begynnande magsjuka nedbäddad ute i soffan. Barnen är också magsjuka, fast det (hoppas jag) är nog på väg bort...och själv känner jag av det litegrann, men bara lite.

Nu är barnen (och maken) i säng, så nu börjar min skrivtid för dagen.
Tjing!

2 kommentarer:

  1. Huu, hoppas du slipper magsjuka! Vilken mardröm när alla runt omkring en är drabbade!
    Möblera om är riktigt kul tycker jag med. :) Det är kul när man kan åstadkomma en förändring med bara små medel.

    SvaraRadera
  2. Ja, bara vetskapen att de är sjuka får mig att må lite kymigt... Är svårt att undvika smittan då barnen fortfarande är små.
    Desto roligare med heminredning! :-)

    SvaraRadera

Gladast blir jag när någon skriver en rad!