tisdag 3 april 2012

Grannarnas kompost på vår tomt

är nu ett minne blott - eller i alla fall så är den degraderad till en storlek som jag står ut med. Härligt. Hoppas bara att alla nu vet att det faktiskt är vår tomt och inte deras.... de är en förening bestående av många glada radhusägare. Varav en del för länge länge sedan fått felaktig info från någon att ett ganska försvarligt stycke av vår tomt skulle tillhöra föreningen... och därmed kunna användas som soptipp.
Trist business att behöva driva frågan men kände att jag måste då detta annars bara följer med år efter år, och förutom att det känts äckligt nu, dessutom skulle drabba oss när vi någon gång (om hundra år eller så) vill sälja.

I morgon är en helt annan dag. Dymmelonsdagen och på dagis kommer det att vimla av påskkärringar, påskgubbar och sådana ljusskygga individer. Så i morgon bitti ska kvastar, hucklen, konstiga kläder (får väl titta i min egen garderob misstänker jag), smink och sot på. Undrar om de kan flyga till dagis eller om jag ändå måste skjutsa... ;-)

3 kommentarer:

  1. Lustigt med grannar ibland. För några år sedan beställde våra grannar ett lass med grus och de som kom med gruset lade det helt och hållet på vår tomt. På VÅR sida staketet. Jag knackade på och klagade och ändå tog det typ fyra månader (!!!!!) innan de tog bort gruset. Vid det laget hade gräsmattan helt och hållet dött, så klart, men det gjorde absolut ingenting, hävdade grannarna, för de kunde ju bara strö på lite gräsfrön där!

    Pinsamt, tycker jag! Jag hade knappt kunnat bo kvar om jag uppfört mig så mig grannarna. Gruset låg dessutom ut mot vägen, så alla som kom på vägen trodde förstås att vi var vi som hade denna grushög liggande månad efter månad utan att göra något åt den. Inte klokt.

    Hoppas ni får en fin påsk om vi inte hörs innan dess!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joanna, det låter ungefär lika märkligt som det här. Här är det en länga radhus som använt sig av ett hörn av vår tomt för att slänga skräp på (inte bara grenar utan även plastkrukor, gammal nalle, ölburk etc). Inte kul! Vi har påtalat detta sedan vi flyttade in men tydligen var det vi som var tvungna att bevisa att tomten är vår och inte de som aktivt slänger saker på marken. Orsaken till att de slängde där (förhoppningsvis slutar de nu med detta) är att det sedan många år påståtts att de ägde en bit av den här marken. Men biten de äger ligger utanför och är en plätt de använder som vändplan för bilar... Men den glömde nog de som slängde skräp bort. Det här har verkligen varit enormt jobbigt, för jag har aldrig varit med om problem / oenigheter grannar emellan förut. Undviker i normala fall sådant allt vad jag kan, men i det här fallet har vi ju köpt en tomt som inte riktigt då går att använda som vi vill. Ungefär som att köpa en bil där grannen cementerar igen bakluckan känner jag...

      Nå, nu ska det väl vara löst och våren är visst i antågande för här har vi regn och inte snö nu. Hoppas att din påsk var lika fin som min.

      Kram!

      Radera

Gladast blir jag när någon skriver en rad!