måndag 2 april 2012

Påskkärring letar efter kvast...

Kan någon sopa bort åtminstone minusgraderna så vore jag tacksam.
Här ligger snö sedan igår och den verkar inte vara på väg någon annanstans. Hade tänkt att fixa klart i trädgården idag och i morgon, men har ingen lust. Fryser om fingrarna till och med här inomhus... *mutter, mutter* .... men måste nog tvinga mig. Massor av trädgårdsskräp som ska räfsas ihop, klippas ner osv och hivas i containern som försvinner härifrån på onsdag. Måste ju passa på. Containern är inte ens halvfull. Fy för den lede...

Hittar jag bara min kvast kanske jag kan trolla lite ;-), igår lyckades jag få min häxgubbe till att baxa in de bautastora stubbarna, som blivit över vid någon beskärning av lindarna för många år sedan och som sedan dess legat och tryckt baktill i trädgården, i containern. Karl-Alfred säger jag bara! För jag orkade då inte rubba dem, och jag är ändå en stark en.

För dem som noterat: ja, tyvärr är lindarna beskurna, eller hamlade som det kallas. Inte vårt dåd. Om jag fått råda hade de inte hamlats. I och för sig hade husen uppe i backen haft mer grön utsikt, men tror i o f s inte att de tycker det är bättre med utsikt över vårt renoveringsobjekt till hus...
Gammalt hus, gammal trädgård som man ska vara rädd om.

Oj, nu viner vinden ordentligt kring knutarna här... ändå mindre lust att gå ut. Om ni ser en ordentligt påpälsad vindpinad typ som flyger förbi ert fönster utan kvast så vet ni alltså, det är bara hon som var tvungen att gå ut...

1 kommentar:

  1. Vi har också kallt, men strålande sol, så på lunchen idag tog jag på mig täckjacka, rullade in mig i en filt och satt och solade nästippen en stund - så skönt!

    Kram och vinka om du åker förbi vårt hus på kvasten! ;)

    SvaraRadera

Gladast blir jag när någon skriver en rad!