fredag 25 maj 2012

Lång dags färd mot natt

Idag fick jag en bok av maken när han kom hem. Han hade fått den gratis på centralen. Trevligt, trevligt... Underligt nog var den (en blodig deckare) försedd med reklam för barncancerfonden inuti. Är inte det en något udda kombination?

Det är ju fredag, så nu får jag ha mysiga familjen runt mig under helgen, kanske hinner jag också läsa lite i deckaren som mannen kom hem med. Är dock inte helt säker på hur jag kommer att gilla den... på baksidan står nämligen att det är författarparets blodigaste (och jag har ingen aning om hur blodiga deras tidigare böcker varit). Älskar deckare men när jag väljer en sådan bok blir det helst sådana där själva mordet sker mellan kapitlen. Är lite för fredlig av mig för att må bra av alltför våldsamma skildringar.
Men texten i den var i alla fall i normalstora bokstäver och inte i de yttepyttesmå jag råkat ut för i flera pocketar på sistone... sådana där man måste ha förstorande glasögon för att kunna tyda tecknen. Tja... det ska ju absolut anföras till bokens fördel. Får hoppas att den har fler fördelar för den har 608 sidor.
I och för sig blir den ju ganska lättläst med stort typsnitt och korta rader, men ändå...
Och så tror jag att jag börjar på den när det är så mycket dagsljus som bara möjligt är... hur nu det ska gå till med småbarn i huset.

Nu har hjärnan lagt av och ögonen svider av trötthet och ledsnad så nu måste jag också komma i säng, som resten av familjen gjort för en god stund sedan.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!