fredag 18 maj 2012

Smileyns återkomst

Nej, jag måste nog säga att jag gillar smileys. Hur ska man annars veta om folk på nätet (som man inte känner) är vänliga, arroganta, skämtar eller så....


Och hur ska de veta när jag skämtar? Jag blir i alla fall glad över en glad gubbe eller så, däremot har jag svårare för utskrivna känslor eller blinkningar o dyl. mellan asterisker.

Det är mest i kommentarsfältet som smileys behövs, men där behövs de sannerligen! Har försökt undvika smileys lite på sistone, då en del retar sig på dem, men måste säga att en vänligt skämtsam ironi faller platt om personen den skrivs in i kommentarsfältet hos tar den allvarligt. Huh!

Nej, fram för smileys. Tyck i så fal hellre att jag verkar oseriös än att jag verkar otrevlig och dryg.

:-)

1 kommentar:

Gladast blir jag när någon skriver en rad!