tisdag 22 maj 2012

Spöktimmen

har börjat och det enda vakna spöket här i huset är jag. Med alla lampor släckta och bara en vit lysande dataskärm så är mitt ansikte självlysande vitt i fönstrets reflektion och ger precis det intrycket.

I helgen lärde jag mig trilskas med båt och sjökort, när jag kom hem vankades det trilskandes vattenledningar i huset med stort läckage och regnskurar ner över takkronan i matsalen. Mysigt. Där riskerar man just nu bara att få takrosetten i huvudet sedan jag gungande klivit upp på stege och häktat av tunga lampan. Med bättre väder ute idag än inne har jag så smått svajat omkring ute i trädgården på jakt efter maskrosor och i väntan på hjälpen som kom i form av rörmokare. Skönt, för nära ett dygn utan rinnande vatten är inte trevligt. Särskilt inte som vi haft vattenproblem ända sedan i slutet av förra veckan (dock inte läckage förrän igår). När man inte kan tvätta, diska, duscha eller som nu på morgonen brygga kaffe, eller spola i toaletten....Usch! Då når jag min gräns fort. Då blir jag grinig. Dagen idag slutar bättre på alla vis än den började, så nu passar jag på att säga godnatt och hoppas att ni ska få sova lika djupt som jag kommer att göra.

(I och för sig kan det bli både si och så med min sömn för pga läckaget sover båda barnen inne hos mig och maken i gästrummet).

Suss gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!