torsdag 3 maj 2012

Nu när våren är här räcker tiden ännu mindre till...

Allt, och jag menar verkligen allt, ska göras nu inom ett par veckor... Här ska skrivas för deadline är om två veckor, fixas i trädgården för tunga bergvärmeborrande maskinen har massakrerat gräsmattan så att det inte går att klippa gräset om man inte lär gräsklipparen att hoppa över hinder först, huset behöver fortsättas (ja, uppehållet var under hela vintern) att målas. Så har det just deklarerats, bytts däck på bilen och konstaterats att båten stinker olja och bensin invändigt. Puh.

Var ska jag börja?

Skriva är roligast, och måla. Inte stampa till jorden på gräsmattan och inte suga upp bensinspill ur skrovet på en båt. Tror att det blir det roliga idag så sparar jag helt enkelt det tråkiga till helgen. Då kanske mannen kan hoppa till och platta ut jorden medan jag fixar i båten. Så får det nog bli.
Solig underbar och rolig dag idag alltså. Och tråkiga deklarationen och däckbytet är ju i alla fall avklarat! Ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!