tisdag 4 mars 2014

En bra och lugn dag.

Idag har jag hunnit redigera ganska mycket, så den första redigeringsomgången kommer nog att vara klar när dagen är helt över. Spännande. Då ska jag gå tillbaka till början och gå på de ställen som kräver lite mer tid och research. Sedan är det kontroll av ord.
Det finns så många favoriter bland ordens skara som inte får finnas. I alla fall säkerligen inte i den omfattningen som jag skrivit dem. Det ska bli intressant att se hur mycket av en vanemänniska jag är och få t.ex. alla plötsligt, om, så och visserligen markerade. Skrämsligt och intressant...

Har haft hela den här dagen till skrivande (från 9-tiden till 15.30-tiden) och det har sannerligen känts lyxigt. Jag brukar vara tvungen att prioritera en massa annat för att få allt häromkring att gå runt. Dessutom har det varit sportlov och de enda skrivstunderna har varit efter kl 22 på kvällarna då barn har nattats, och pratglada vuxna man träffar för sällan har lugnat sig vid tv:n.
Så manusarbetet har inte varit aktivt så särdeles långa stunder i stöten senaste veckan. En dag vid datorn. Ren och skär lyx.

Och så blev jag så glad nyss, för jag vann en bok som jag har planerat att läsa! Hurra!
Katarina Perssons bok 90 minuter. Så nu har jag något att kika efter i brevlådan, även om jag inte tillåter mig att läsa så mycket precis just nu när jag är inne i skrivarrycket, utan måste låta böckerna vila. Nu har jag något att se fram emot när jag skrivit klart. (Vilket jag hoppas blir någorlunda snart...för annars hinner jag nog ändra hela boken).

Bara så ni vet... jag är verkligen inte van vid att vinna. Har väl gjort det någon eller två gånger tidigare i hela mitt liv. Så jag känner mig vråltursam just nu!

Och så semla. Mannen fick tag på minivarianter. Det låter bra det, möjligen slipper jag den där ångesten efteråt som inte alls känns så lätt och lagom, då jag stoppat i mig alltför mycket sött, salt och onyttigt på sistone.

Hurra! Vilken dag!

2 kommentarer:

  1. Åh, semlor är gott. Inte ska man ha ångest för dem!? :) Bok kommer snart. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njae... kanske inte ha dåligt samvete... men nu är det ju så att eftersom maken inte åt sin så slank minisemla nr 2 ner idag... Hmmm. Ingen disciplin...;-)

      Radera

Gladast blir jag när någon skriver en rad!