torsdag 20 mars 2014

Något som jag tycker om...

Är  "a place in the sun" och liknande program.
Idag drömde jag mig bort till Florida.
Sol, värme och grönska.

För övrigt försöker jag hinna med lite manusarbete (redigering...ja, fortfarande) mellan alla stunder med barn. Idag är bara Liten hemma. Har sysselsatt henne med pärlor och minutrarna mellan hennes rop är nog runt omkring tre...på den tiden gör man inga underverk med en text.

Men på kvällarna hinns det med lite. Stadigt går det framåt. Efter den här omgången ska jag gå över texten igen på jakt efter vissa ord, sedan kolla av några saker till och efter den ska mina testläsare få sätta tänderna i den. Min pappa t.ex. som inte läst mer än ett par kapitel förut, för en evighet sedan.
Det känns speciellt att marker a kapitlen med "nästan klar"-färg som betyder "bara en genomläsning och ordjakt bort från läsning av andra."

Sedan, håll i hatten, är det dags för ivägskickning till förlag!

Ok, det är en liten bit kvar innan dess men det tänker jag inte fundera på nu...
Så det så.

Vad jag ska göra nu?
Pärla så klart!
Har ju världens bästa sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!