onsdag 19 mars 2014

Och så kom det då....

vinterns mesta snöfall... På våren. För mig oväntat och oönskat.
Det hjälper inte ens att vara inomhus.

Vet att det brukar bli en del bakslag, men det här känns mer som om våren helt försvann. Tänker på Olles skidfärd och den stackars fru tö som jagades bort av den stränge frosten...

Jag vill inte ha vinter! Jag vill ha vår! Det vill mina pionknoppar i rabatten också!

Idag är det enda förmildrande att jag slapp släpa med mig lilla fröken sjukling i bilen för att hämta större fröken i skolan. Idag är båda hemma, usch för imorgon då större går i skolan igen (troligen). Får försöka lägga band på lilla fröken sjukling då, för hon älskar att göra snögubbar, men det rimmar dåligt med att inte få andas in kall luft så mycket, och inte anstränga sig.

Snart är det mörkt och då slipper jag se den strida strömmen av snöflingor som ramlar förbi fönstren tre månader för sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!