lördag 8 mars 2014

Releasepartyt för En liten värld av Åsa Hellberg...

kom jag trots allt iväg på och detta resulterade i två nya böcker (som får läggas till högen som jag inte "får" läsa förrän jag är klar med mitt manus. Helt klar.

Det känns fantastiskt nära nu, även om det säkert återstår några veckor innan den skickas iväg till mina testläsare. Men ett par veckor är ändå ingenting jämfört med en "oviss mängd tid..".

Det var jättekul att få lite riktiga ansikten till några av er jag skriver till, hoppas att ni fick en fortsatt trevlig lördag, och att Åsa Hellberg fick en helt fantastisk fest och dag. Hennes nya bok En liten värld var förstås en av de två böcker som jag kom hem med. Och trots att jag "inte får läsa" så kunde jag inte avhålla mig från att åtminstone läsa första sidan och den sidan bådar bara gott. Behöver feel good just nu... Den andra boken är Ängelns lek av Carlos Ruiz Zafon. Jag har förut läst Vindens Skugga av honom, som var helt fantastisk, så jag ser fram emot att läsa Ängelns lek så småningom. Carlos tredje bok har jag redan, men har inte fått läsa den eftersom tvåan saknades...

Nu har jag efter releasepartyt, leksaksinköp (för kalaset dottern ska på i morgon) och matinköp hunnit koppla av en stund och sett mina små pinglor dansa framför tv:n till musiken (?) från Sesam... Nostalgi. Inte exakt samma program (jag minns det som sändes på 70-talet med Lill Lindfors) men samma figurer. Groover, Bert, Ernie och min favorit Kakmonstret. Tydligen uppfattas en hel del musik i programmet också, numera.

Jag tänker på det som Katarina Persson skrev om på sin blogg om hur en bok kan "läcka" ut innan det är meningen... och funderar över det här med vilka man låter läsa och hur stor skada det kan göra en bok om delar av den lästs av personer som kanske inte är lika rädda om materialet.

Om en stund vankas det melodifestival med onyttigheter och sedvanlig dans, innan dess ugnsfalu med purjo, äpple, senap, tomatblandning och dragon och potatis och sallad. Så att det inte finns plats för så mycket onyttigheter när vi väl tar fram dem... :-D

5 kommentarer:

  1. Tusen tack för att du kom!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jättekul att få komma! Jag kunde tyvärr inte stanna så länge, men tyckte det var spännande att få höra ditt och din förläggares tal samt uppleva lite av minglet. Blev dock lite blyg, så tidsramen passade mig ganska bra. :-). Kram på dig! Framtiden kommer att bli fantastisk, alltihop började med Sonjas sista vilja och nu går det nog spikrakt uppåt, tror jag.

      Radera
  2. Vad roligt att träffas live, hoppas boken kommer fram snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var roligt. Ser fram emot din bok väldigt mycket, så det blir spännande att vittja brevlådan... :-)

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Gladast blir jag när någon skriver en rad!