måndag 24 mars 2014

Ingen Einstein precis...

Inatt hann jag sova runt omkring tre timmar innan jag vaknade vid 02.30 och inte kunde somna om. Inte förrän vid ca 05.30 och så skulle jag upp vid 06.30. Dessutom var den lilla sömnen avbruten många gånger (hur den nu hann bli det) av ständiga uppvaknanden. Fattar inte riktigt varför det blev så här... hade annars tänkt att Yes! äntligen en skrivdag, men det jag lyckas plita ner idag är varken särskilt genomtänkt eller genialiskt (Inte för att det brukar vara det annars heller, kanske men chansen att lyckas  med det jag skriver halveras och delas med 100... ). Skulle då försöka sova ikapp lite, men fick sällskap av en katt på huvudkudden som spann högt som en traktor och en annan mycket avundsjuk katt som också ville ligga i sängen och som aldrig vill att den första av dem är där och därför gör smygattacker då och då, när hon inte försöker stirra ut sitt offer. Vad ska man säga... det gick inte att sova.

Så nu har jag lovat mig själv en tidig läggtid. Helst när barnen knoppar. Vi får väl se hur det blir. Kanske är jag så trött att jag börjar hallucinera och helt plötsligt tycker att allt jag skriver är super-fantastiskt. Huga. Hoppas inte det, för då blir det jobbigt imorgon.

G'natt gott folk. Klockan är över sju och Mr Sandman har i alla fall redan kastat grus i mina ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!