måndag 11 augusti 2014

Idag märks det på mig...

att det blivit svalare. Jag har varit mycket mer aktiv än under de senaste veckorna. Igår innan jag somnade hann jag med två kapitel i alla fall (slutredigering) och det är mer än jag lyckats med den sista tiden. Idag var det mer trädgården som pockade på. Och på något mystiskt vis har jag fått för mig att sommaren ska fortsätta och därför har jag nu gjort en del av det där som jag skulle ha gjort i början av sommaren. Planterat sådant som stått i krukor, fixat med utegrupperna, klippt buskar, dragit ogräs och tvättat, tömt, fyllt på och fått igång fontänen. Måste bara komma ihåg att fylla på den ordentligt varje torr dag... vi har rådjur som kommer om natten och sörplar i sig vattnet som om det rört sig om en vattenskål bara för dem, och det är inte så bra för den lilla pumpen att gå torr.

Så. Jag planerar alltså för en varm och härlig fortsättning (ja, inte så varm som den varit men ändå varm) på sommaren och början på hösten. Så att man fortfarande kan bada i slutet av september t.ex. Skulle vilja.

Nej, nu måste jag väl göra lite nytta i manuset också.
Godnatt under den nattliga brisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!