lördag 23 augusti 2014

Sött...

En av mina katter, den äldsta som nu är ungefär 14 år gammal, har alltid älskat kartonger, papperspåsar korgar mm. Är det tomt där ser hon det som att det är ledigt. Ofta blir man förvånad. Någon gång har hon legat hoprullad i den lilla brödkorgen, någon annan gång blir man attackerad på lek då man ska städa bort den tomma kartongen som visar sig vara ockuperad. Hon har försökt klämma ner sig i happy mealkartongerna, men alldeles nyss försökte hon med något helt hopplöst. Ett glasögonfodral som stod öppet. Hon hade fått in båda framtassarna i det och funderade nog som bäst hur hon bäst skulle kunna lägga sig i det. Hon är visserligen ganska liten och nätt, men det finns gränser även för en kattdrottning som hon. Nu ska jag återgå till manuset medan jag fortfarande känner mig lite laddad och vaken.

1 kommentar:

  1. Ahahaha, vilken sötis. Katter är så underbara, och de vill alltid ligga i trånga utrymmen, lol. Har sett massa söta videos på youtube på sistone på just det temat.

    SvaraRadera

Gladast blir jag när någon skriver en rad!