söndag 3 augusti 2014

Inte milda makter på något sätt...

hade kokat ihop det åskväder som just passerade här (och jag hoppas verkligen att det inte kommer tillbaka).

Vaknade av muller och upptäckte efter en stund att det var väldigt mycket blixtar, så jag klev upp och började räkna dem, både dem jag såg som hela blixtar och blixtskenen över himmelen och kom upp i över 250 på ungefär 45 minuter, de enstaka blixtarnas muller gick inte att urskilja eftersom det hela tiden blixtrade.

Är såååå tacksam över att huset fortfarande står, och att omgivningen med andra hus och träd verkar ha klarat sig. Hoppas att ovädret ebbar ut nu, då det verkar dra in mot stan. Hör nu bara enstaka muller.

Är inte rädd för åska, men det här ovädret var riktigt obehagligt. Nu ska jag se om jag kan sova en stund igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gladast blir jag när någon skriver en rad!